لیست محصولات
۰۹۳۶ ۹۳۵ ۹۸۷۳
تفاوت تراکت و پوستر چیست

تفاوت تراکت و پوستر چیست

تفاوت تراکت و پوستر در هدف، ابعاد و نوع طراحی است. در این مقاله به بررسی ویژگی‌های هر کدام و موارد استفاده آن‌ها در تبلیغات و اطلاع‌رسانی پرداخته می‌شود.

arvan logo

تیم آروان

4 دقیقه

.

1403/5/16

.

تراکت

مدت مطالعه : 4 دقیقه

1403/5/16

تراکت

تفاوت تراکت و پوستر به صاحبان کسب و کارها کمک می کند تا بر اساس نیاز و شرایط کاری خود از هر کدام از این ابزارهای تبلیغاتی استفاده نمایند. در هر حوزه کاری جهت معرفی یک محصول و مشخصات آن نیاز به استفاده از ابزارهای تبلیغاتی بوده که پوستر و تراکت می توانند انتخاب مناسبی برای این کار باشند. همچنین هر شرکت و سازمانی جهت معرفی خدمات، برنامه ها و اهداف خود نیاز به تبلیغات دارد که می تواند این تبلیغات را در قالب طراحی پوستر و تراکت به مشتریان ارائه دهد. هر دوی این ابزارها کاربرد گسترده ای در زمینه تبلیغات دارند و از آنها می توان در بسیاری از حوزه های کاری و در معرفی بسیاری از کسب و کارها استفاده کرد.

البته طراحی خاص این ابزارها سبب شده که هر کدام از آنها از کاربری متفاوتی برخوردار باشند و در یک سری ویژگی ها نیز تفاوت هایی در بین این دو دیده شود. بر همین اساس در این مطلب قصد داریم ضمن معرفی پوستر و تراکت و بررسی ویژگی ها و مزایای آنها به بررسی تفاوت تراکت و پوستر در کاربرد، نحوه استفاده، اندازه، نوع کاغذ، نوع محتوا، هزینه چاپ و میزان ماندگاری و تأثیرگذاری آنها بپردازیم و در آخر به نحوه تهیه تراکت و پوستر در انواع و ابعاد مختلف اشاره کنیم که امیدواریم این مطالب مورد توجه و استفاده شما مخاطبان قرار گیرد.

معرفی پوستر و ویژگی ها و مزایای آن

پوسترها از ابزارهای تبلیغاتی پراستفاده در بسیاری از کسب و کارها هستند که به منظور بازاریابی و جذب مخاطب مورد استفاده قرار می گیرند. هر پوستر شامل بخش های مختلفی چون طرح، تصاویر و متن بوده که در کنار هم و به منظور انتقال یک مفهوم خاص مورد استفاده قرار می گیرند. سایز و ابعاد پوسترها بزرگ بوده و در هنگام نصب فضای زیادی را اشغال می کنند. از پوسترها معمولاً در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد استفاده می شود و به دلیل ابعاد بزرگی که دارند بیشتر مورد توجه افراد قرار می گیرند.

در این ابزارهای تبلیغاتی سعی می شود به صورت مختصر به اهداف و خدمات ارائه شده در کسب و کار پرداخته شود تا با این کار رغبت لازم در مخاطبان جهت مراجعه به کسب و کار مورد نظر فراهم گردد. در رابطه با تفاوت تراکت و پوستر می توان گفت که پوستر در واقع یک تبلیغ اجمالی در مورد یک ایده، رویداد، محصول یا کسب و کار است که به شکل خلاقانه طراحی شده و در معرض دید عموم قرار می گیرد.

پوستر می تواند تصویری از یک فرد مشهور باشد که به منظور معرفی وی و حرفه ای که در آن فعالیت دارد طراحی شده است و یا تصویری از یک محصول باشد که به همراه مشخصات آن در یک قاب جای گرفته تا تبلیغی مناسب برای آن محصول و شناساندن آن به جامعه هدف باشد. پوسترها مزایای بسیاری برای کسب و کارها دارند و در عین اینکه یک ابزار تبلیغاتی بسیار مؤثر و کاربردی هستند از نظر هزینه نیز مقرون به صرفه می باشند. همچنین پوسترها چندکاره هستند و از آنها می توان در بسیاری از حوزه های کاری از جمله مدارس، ادارات، سازمان ها، بیمارستان ها و غیره نیز استفاده کرد.

معرفی پوستر و ویژگی ها و مزایای آن

معرفی پوستر و ویژگی ها و مزایای آن

معرفی تراکت و ویژگی ها و مزایای آن

تراکت از دیگر ابزارهای تبلیغاتی پرکاربرد در بسیاری از حوزه های کاری بوده که از آن برای معرفی یک برند، سازمان یا تجارت استفاده می شود. تراکت (Tract)در اصل یک واژه فرانسوی است که در زبان انگلیسی با عنوان Flyer شناخته می شود. تراکت در واقع یک کاغذ تبلیغاتی است از آن به منظور بازاریابی محصولات، معرفی خدمات ارائه شده در یک شرکت و غیره استفاده می شود. در رابطه با تفاوت تراکت و پوستر می توان گفت که تراکت ها هم به صورت سنتی بر روی صفحات کاغذ چاپ شده و مورد استفاده قرار می گیرند و هم به صورت دیجیتال نیز تهیه شده و در قالب یک نمونه دیجیتال و به صورت آنلاین نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

اگر چه از تراکت با عنوان یک روش قدیمی در تبلیغات یاد می شود ولی با این وجود این ابزارهای تبلیغاتی هنوز هم نقش مهمی در بازاریابی کسب و کارهای مختلف دارند. با استفاده از تراکت می توان هر کسب و کاری را با صرف هزینه پایین به جامعه هدف معرفی کرد و بر توسعه و رونق آن تأثیر زیادی گذاشت. همچنین می توان مشتریان را در مدت زمان کوتاهی با مشخصات و ویژگی های محصول مورد نظر آشنا کرد و آنها را ترغیب به خرید آن نمود.

همچنین این ابزارهای تبلیغاتی روش مناسبی برای معرفی خدمات ارائه شده در یک شرکت هستند و در آنها می توان به برنامه ها، اهداف و آینده کاری شرکت نیز پرداخت. استفاده از تراکت در معرفی کسب و کارها با وجود اینکه یک روش قدیمی بوده به دلیل تأثیرگذاری بالایی که در مشتریان دارد باز هم جزو ابزارهای محبوب تبلیغاتی به شمار می رود.

بررسی تفاوت تراکت و پوستر

پوستر و تراکت از ابزارهای تبلیغاتی رایج و پرکاربرد در بسیاری از کسب و کارها هستند که به دلیل نوع ساختار و طراحی که دارند از ویژگی ها و مزایایی بسیار برخوردار هستند. بر همین اساس این ابزارهای تبلیغاتی دارای یک سری تفاوت نیز بوده که در ادامه به معرفی و بررسی آنها می پردازیم.

تفاوت تراکت و پوستر در کاربرد

اولین تفاوت تراکت و پوستر به نوع کاربرد آنها برمی گردد که باعث می شود در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار گیرند. از پوسترها معمولاً برای تبلیغ یک برند، رویداد و غیره و جلب توجه آن در انظار عمومی استفاده می شود، در حالی که در تراکت ها علاوه بر معرفی رویداد به جزئیات، تخفیفات و اطلاعات تماس نیز پرداخته می شود. پس می توان گفت در بین این ابزارها تراکت نقش پررنگ تری در بیان جزئیات کسب و کار و خدمات ارائه شده آن دارد.

تفاوت تراکت و پوستر در نحوه استفاده

نحوه استفاده از این ابزارهای تبلیغاتی از دیگر تفاوت تراکت و پوستر بوده که در هنگام استفاده از آنها لازم است مورد توجه قرار گیرد. تراکت ها معمولاً در تعداد بالایی چاپ می شوند و در اماکن شلوغ و پر رفت و آمد مانند سالن های نمایش، مراکز خرید و غیره در بین مردم توزیع می شوند. در طرف مقابل پوسترها در ابعاد بزرگی طراحی شده و بر روی سطوح نصب می شوند. از طرفی ماندگاری پوسترها بیشتر از تراکت هاست و تأثیرگذاری بیشتری بر روی مخاطبان دارند.

وب سایت tehran-print در خصوص پوسترها گفته ؛ پوستر ها به عنوان آگاه کننده و ترویج دهنده کالا برای فروش به نوعی فروشنده کالا محسوب می‌شوند. رنگ ها و فونت کلمات تاثیری ویژه و به سزا در طراحی پوستر و در نهایت جذب مخاطبان آن را دارند

تفاوت تراکت و پوستر در اندازه

دیگر تفاوت تراکت و پوستر به اندازه و ابعاد آنها برمی گردد که باعث می شود کاربری متفاوتی نیز داشته باشند. به طور کلی ابعاد پوسترها در مقایسه با تراکت ها بزرگتر بوده و بیشتر جلب توجه می کنند. پوسترها در ابعادی طراحی می شوند که مخاطبان بتوانند از فواصل دور نیز آنها را ببینند و همین موضوع نیز در جذب مخاطب تأثیر زیادی خواهد داشت. در طرف مقابل تراکت ها به دلیل ابعاد کوچکتری که دارند به راحتی می توان آنها را در بین مردم پخش کرد.

پس می توان گفت که پوسترها در مقایسه با تراکت ها به دلیل ابعاد بزرگتری که دارند بیشتر در معرض دید افراد قرار می گیرند و تراکت ها نیز به دلیل ابعاد کوچک و جمع و جوری که دارند جزو ابزارهای تبلیغاتی قابل حمل به شمار می روند و توزیع آنها آسان تر است. همچنین مقدار تیراژ چاپ تراکت ها به دلیل ابعاد کوچکتری که دارند بیشتر از تیراژ چاپ پوسترهاست.

معرفی تراکت

معرفی تراکت

تفاوت تراکت و پوستر در نوع کاغذ

از دیگر ویژگی های این ابزارهای تبلیغاتی که باعث تفاوت تراکت و پوستر می شود می توان به نوع کاغذ بکار رفته در طراحی آنها اشاره کرد. کاغذ مورد استفاده در ساخت پوسترها به دلیل شرایط خاص استفاده از آنها معمولاً ضخیم تر بوده تا از مقاومت و دوام کافی در برابر پارگی، باد، رطوبت و غیره برخوردار باشد. در طرف مقابل برای ساخت تراکت ها از کاغذهای با گرماژ و ضخامت پایین استفاده می شود. همچنین کیفیت کاغذ بکار رفته در طراحی پوسترها و نوع متریال بکار رفته در ساخت آنها به گونه ای بوده که از دوام و طول عمر بالایی برخوردار باشند.

تفاوت تراکت و پوستر در میزان ماندگاری و تأثیرگذاری

نصب پوسترها در اماکن عمومی و ابعاد و ساختار بزرگ آنها باعث می شود که این ابزارهای تبلیغاتی در مقایسه با تراکت ها از تأثیرگذاری بیشتری بر مخاطبان برخوردار باشند. همچنین ماندگاری پوسترها به دلیل نحوه استفاده از آنها در مقایسه با تراکت ها بیشتر است. پوسترها بر روی یک سطح بزرگ نصب می شوند و به دلیل طراحی باکیفیت تری که دارند از ماندگاری و در نهایت تأثیرگذاری بالایی برخوردار هستند.

در طرف مقابل تراکت ها معمولاً بین مردم توزیع و پخش می شوند و از آن جایی که بین افراد زیادی دست به دست می شوند از ماندگاری کمتری برخوردار بوده و تأثیرگذاری کمتری دارند. تراکت ها ممکن است پس از یک بار مشاهده دور انداخته شوند ولی پوسترها به دلیل موقعیت ثابت و غیر قابل تغییری که دارند از دوام بیشتری برخوردار هستند.

تفاوت تراکت و پوستر در نوع محتوا

دیگر تفاوت تراکت و پوستر به نوع محتوای مورد استفاده در طراحی آنها برمی گردد که باعث می شود از کاربری متفاوتی برخوردار باشند. محتوای مورد استفاده در پوستر شامل تصاویر همراه با متون بزرگ بوده تا بیشتر مورد توجه مردم به ویژه از فواصل دور قرار گیرد. در طرف مقابل در تراکت ها بیشتر به جزئیات توجه می شود و در آن به ویژگی ها و خدمات ارائه شده در کسب و کار مورد نظر پرداخته می شود.

به عبارت دیگر بخش زیادی از طراحی پوستر به تصویر و بخش کمی از آن به متن اختصاص داده می شد، در حالی که در تراکت بیشتر از متن در طراحی آن استفاده می گردد. پس افرادی که در زمینه تبلیغاتی خود به دنبال درج اطلاعات و مطالب زیادی هستند می توانند از تراکت استفاده نمایند. از طرفی پوسترها به دلیل طراحی خاصی که دارند گزینه بسیار مناسبی برای معرفی یک محصول با استفاده از عکس یا تصویر آن هستند.

تفاوت تراکت و پوستر در هزینه چاپ

هزینه چاپ این ابزارهای تبلیغاتی از دیگر مواردی است که باعث تفاوت تراکت و پوستر می شود و قبل از تهیه آنها لازم است مورد توجه قرار گیرد. هزینه چاپ پوستر به دلیل نوع طراحی و ساختاری که دارد بیشتر از هزینه چاپ تراکت است. به عنوان مثال هزینه که لازم است صرف چاپ یک تعداد مشخص پوستر شود در مقایسه با هزینه چاپ تراکت با همان مقدار مشخص بیشتر است.

البته از آنجایی که تراکت ها معمولاً با تیراژ بالا طراحی و چاپ می شوند و هزینه تهیه آنها می تواند بالا باشد می توان گفت که هزینه تبلیغات با استفاده از تراکت در مقایسه با پوستر بیشتر خواهد بود. هر چند که با روش چاپ افست می توان هزینه چاپ تراکت ها با تیراژ بالا را تا حدودی کاهش داد. در حالت کلی هزینه چاپ این ابزارهای تبلیغاتی تا حدود زیادی به نوع و مقدار کاغذ مورد استفاده در طراحی آنها بستگی دارد. همچنین نوع چاپ بکار رفته در طراحی آنها از دیگر فاکتورهایی است که باعث تفاوت هزینه پوستر و تراکت می شود.

تفاوت تراکت و پوستر، کدام یک بهتر است؟

پس از بررسی تفاوت تراکت و پوستر نوبت به بررسی این موضوع می رسد که کدام یک از این ابزارهای تبلیغاتی می توانند انتخاب مناسبی برای تبلیغ کسب و کارها و معرفی خدمات آنها باشد. در پاسخ به این سؤال می توان گفت که انتخاب هر کدام از این ابزارها در وهله اول بستگی به نیاز متقاضیان و زمینه کاری آنها دارد که بر اساس آن تراکت یا پوستر را انتخاب می نمایند. اگر قصد دارید بیشتر نام برند یا کسب و کار خود را در ذهن مخاطبان خود جا بیندازید پوستر انتخاب مناسبی برای این کار می باشد که بیشتر در معرض دید مخاطبان بوده و تأثیرگذاری و ماندگاری بیشتری نیز دارد.

در طرف مقابل چنان چه قصد دارید به جزئیات بیشتری در مورد کسب و کار خود بپردازید تراکت می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. از نظر ماندگاری نیز پوسترها به دلیل نوع طراحی و روش استفاده ای که دارند از ماندگاری بیشتری در مقایسه با تراکت ها برخوردار هستند. تبلیغات ارائه شده در پوسترها به دلیل ماندگاری بالای این ابزار تبلیغاتی بیشتر در معرض دید مخاطبان بوده و از تأثیرگذاری بالایی نیز برخوردار است.

از نظر هزینه نیز انتخاب هر کدام از این ابزارهای تبلیغاتی بستگی به نوع کاغذ و چاپ مورد استفاده در طراحی آنها و تعداد و تیراژ مورد نیاز از آنها دارد. استفاده از کاغذ مرغوب و چاپ باکیفیت در طراحی این ابزارها با بالا رفتن قیمت آنها همراه خواهد بود. چنان چه به تیراژ بالایی از این ابزارها نیاز دارید تراکت انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود و برای تیراژ پایین نیز پوستر گزینه مناسب و مقرون به صرفه تری است. در نهایت متقاضیان با بررسی ویژگی ها و مزایای این ابزارهای تبلیغاتی و بررسی تفاوت تراکت و پوستر می توانند از هر کدام از آنها با تیراژ مشخص استفاده نمایند.

تفاوت تراکت و پوستر

تفاوت تراکت و پوستر

چاپ پوستر و تراکت با چاپ آروان

پس از بررسی تفاوت تراکت و پوستر و آشنایی با ویژگی ها و مزایای این ابزارهای تبلیغاتی نوبت به انتخاب آنها می رسد که به روش های مختلفی می توان آنها را تهیه و خریداری نمود. چنان چه قصد استفاده از پوستر یا تراکت برای کسب و کار و زمینه کاریی خود را دارید از طریق مجموعه چاپ آروان می توانید به تهیه این ابزارهای تبلیغاتی اقدام نمایید. سفارش آنلاین تراکت یا پوستر از این مجموعه باعث کاهش زمان انتظار جهت تهیه آنها و همچنین صرفه جویی در هزینه های شما باشد.

علاوه بر آن در این مجموعه از بهترین کاغذهای موجود در بازار، دقیق ترین دستگاه های برش و به روزترین دستگاه های چاپ جهت طراحی و چاپ تراکت و پوستر در انواع و ابعاد مختلف استفاده می شود و از این نظر از کیفیت و دوام بالایی برخورار هستند. از دیگر خدمات ارائه شده در مجموعه چاپ آروان می توان به چاپ کارت ویزیت، چاپ بنر، چاپ برچسب، چاپ روی محصول، چاپ لیبل، چاپ سربرگ، چاپ فاکتور، چاپ سرنسخه، چاپ پاکت نامه و چاپ شاپینگ بگ اشاره کرد.

اشتراک مقاله

در تماس باش

الهام بخش طراحی، نکات تجاری و پیشنهادهای ویژه را مستقیماً با محصول ما به صندوق ورودی خود دریافت کنید، هر دو هفته یکبار.

عضویت

مقالات مرتبط

آشنایی_صفر_تا_صد_کار_در_چاپخانه

مقاله

آشنایی صفر تا صد کار در چاپخانه

چاپخانه به محلی گفته می شود که در آن به چاپ نوشته و تصویر پرداخته می شود. اولین گام در راه اندازی شغل چاپخانه نوشتن طرح تجاری است.

1403/7/13 / 4 دقیقه مطالعه

see product
با_6_تا_از_بهترین_دستگاه_های_چاپ_کارت_ویزیت_آشنا_شوید

مقاله

با 6 تا از بهترین دستگاه های چاپ کارت ویزیت آشنا شوید

دستگاه چاپ کارت ویزیت برای دستیابی به یک کارت ویزیت با کیفیت موثر است. میزان جذابیت و گیرایی کارت ویزیت با کیفیت آن تعیین می شود.

1403/7/13 / 4 دقیقه مطالعه

see product
معرفی_5_لیبل_پشت_چسب_دار_و_سایزهای_مختلف_آن

مقاله

معرفی 5 لیبل پشت چسب دار و سایزهای مختلف آن

برچسب هایی که بر روی کالاها چسبانده می شوند می توانند حاوی اطلاعات مهمی درباره محصول باشند. انواع لیبل پشت چسبدار را در این مقاله ...

1403/5/26 / 5 دقیقه مطالعه

see product
مهم_ترین_نکات_برای_نوشتن_فاکتور_دستی

مقاله

مهم ترین نکات برای نوشتن فاکتور دستی

فاکتور دستی در واقع یک سند معتبر است که از آن برای بیان جزئیات فروش یک محصول یا ارائه خدمات استفاده می شود.

1403/7/6 / 3 دقیقه مطالعه

see product

ایمیل خود را وارد کنید تا از تازه ترین محصولات و اخبار با خبر شوید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.