لیست محصولات
۰۹۳۶ ۹۳۵ ۹۸۷۳
معرفی 5 لیبل پشت چسب دار و سایزهای مختلف آن

انواع لیبل پشت چسب دار و سایزهای مختلف آن

برچسب هایی که بر روی کالاها چسبانده می شوند می توانند حاوی اطلاعات مهمی درباره محصول باشند. انواع لیبل پشت چسبدار را در این مقاله ...

arvan logo

تیم آروان

5 دقیقه

.

1403/5/26

.

لیبل

مدت مطالعه : 5 دقیقه

1403/5/26

لیبل

لیبل پشت چسب دار یک ابزار کاربردی جهت درج اطلاعات بوده که به خاطر قابلیت چسبندگی که دارد امکان چسباندن آن بر روی اشیا و کالاها جهت معرفی مشخصات و قیمت آنها وجود دارد. این لیبل ها می توانند اطلاعات مفیدی را در مورد یک محصول در اختیار مخاطبان قرار دهند و به معرفی و فروش هر چه بهتر آن کمک نمایند. لیبل های پشت چسب دار از نظر ابعاد و ساختار در انواع و مدل های مختلفی طراحی و عرضه می شود که می توان از آنها در شرایط کاری مختلف استفاده کرد. از دیگر مزایای استفاده از این لیبل ها می توان به تأثیر بالای آنها در برندسازی و معرفی هر چه بهتر کسب و کارها اشاره کرد.

اطلاعات درج شده در این لیبل ها می تواند به سرعت در ذهن مخاطب جا بیفتد و به توسعه و رونق هر چه بیشتر کسب و کارها کمک زیادی کند. با توجه به نقش مهم این لیبل ها در معرفی محصولات و کاربرد گسترده آنها در کسب و کارها، در این مطلب قصد داریم ضمن معرفی لیبل پشت چسب دار به انواع این لیبل ها، کاربردهای آنها، انواع لیبل چسب دار کاغذی، سایزهای مختلف لیبل چسب دار، نکات مهم در طراحی این لیبل ها، نحوه انتخاب و عوامل مؤثر بر قیمت آنها بپردازیم که امیدواریم این مطالب مورد توجه و استفاده شما مخاطبان قرار گیرد.

معرفی لیبل پشت چسب دار

لیبل پشت چسب دار یک ورق نازک تک رویه بوده که از آن برای درج اطلاعات استفاده می شود. پشت این لیبل ها همان طور که از عنوان آنها پیداست با یک لایه چسب پوشش داده شده است تا از طریق آن بتوان این ورق ها را بر روی سطوح مختلف چسباند. به عبارت دیگر این لیبل ها برای چسبانده شدن روی سطوح نیازی به خیس کردن و یا اضافه نمودن هیچ مانده چسبنده ای ندارند. لیبل پشت چسب دار در انواع مختلفی در دسترس بوده و در ساخت آنها از متریال مختلفی چون کاغذ، پلی پروپیلن، پی وی سی، آلومینیوم و غیره استفاده می شود.

همچنین سطح این لیبل ها بر اساس نیاز کاری می تواند به صورت شفاف یا مات باشد که جلوه و زیبایی خاصی به آنها می بخشد. طراحی لیبل در سایزهای مختلف باعث شده که از این ابزارها در بسیاری از زمینه های کاری استفاده شود. لیبل ها به صورت رولی و ورقه ای عرضه می شوند که متقاضیان بر اساس نیاز کاری که دارند می توانند به تهیه آنها اقدام نمایند.

معرفی لیبل پشت چسب دار

معرفی لیبل پشت چسب دار

کاربرد انواع لیبل پشت چسب دار

لیبل چسب دار به دلیل ویژگی ها و مزایایی که دارد از کاربرد گسترده ای برخوردار است که از جمله آنها می توان به استفاده از این لیبل ها در صنایع مواد غذایی و جهت برچسب زنی بر روی بسته بندی محصولات اشاره کرد. در این لیبل ها معمولاً اطلاعاتی چون تاریخ مصرف محصولات، مواد تشکیل دهنده آنها، روش مصرف و نگهداری، قیمت و غیره گنجانده می شود. از دیگر کاربردهای لیبل پشت چسب دار می توان به استفاده از آن در حوزه داروسازی اشاره کرد. این لیبل ها ابزار مناسبی برای درج اطلاعات دارو، تاریخ انقضا، طریقه مصرف و غیره هستند.

صنعت آرایشی و بهداشتی از دیگر حوزه های کاری که از این لیبل ها به صورت گسترده استفاده می شود. از این لیبل ها می توان برای درج برند محصولات آرایشی، مواد تشکیل دهنده و نحوه استفاده از آنها استفاده کرد. کاربرد دیگر لیبل پشت چسب دار به استفاده از آن در صنعت خودروسازی برمی گردد که از آن برای درج نام، کدهای معرفی، اطلاعات فنی و غیره قطعات خودرو استفاده می شود. البته کاربرد لیبل های چسب دار فقط به این موارد محدود نبوده و از این ابزارها در صنایع دیگری چون صنعت الکترونیک، بسته بندی و لوازم التحریر نیز استفاده می شود.

از این لیبل ها می توان برای معرفی اطلاعات فنی قطعات الکترونیکی از قبیل تلفن های همراه، لپ تاپ ها و غیره استفاده کرد. همچنین این لیبل ها گزینه مناسبی برای درج اطلاعات مواد بسته بندی شده هستند و در این زمینه کاربرد گسترده ای دارند. از دیگر کاربردهای لیبل های پشت چسب دار می توان به استفاده از این ابزارها در درج اطلاعات مواد شیمیایی، محصولات شوینده، لوازم و ظروف آشپزخانه، لوازم ورزشی، تجهیزات بازی و سرگرمی و غیره استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: چاپ کارت ویزیت

انواع لیبل پشت چسب دار

لیبل های پشت چسب دار با توجه به نوع طراحی و ساختاری که دارند در انواع و مدل های مختلفی در دسترس هستند که هر کدام از آنها از ویژگی ها و مزایای خاصی برخوردارند. از جمله این لیبل ها می توان به لیبل چسب دار صدفی، لیبل چسب دار متالایز، لیبل چسب دار شیشه ‌ای، لیبل پشت چسب دار پی ‌وی ‌سی و لیبل چسب دار کاغذی اشاره کرد که در ادامه به معرفی و بررسی ویژگی های آنها خواهیم پرداخت.

لیبل پشت چسب دار صدفی

لیبل صدفی پشت چسب دار یکی دیگر از انواع کاربردی لیبل بوده که با عنوان برچسب صدفی نیز شناخته می شود. این لیبل ها از سطحی صاف و صیقلی برخوردار هستند و طراحی آنها می تواند بسته به نظر مشتریان به صورت مات یا براق باشد. ماده اولیه ساخت این لیبل ها نوعی پلاستیک با عنوان پلی پروپیلن بوده که از مقاومت بالایی در برابر پارگی برخوردار است. از دیگر مزایای لیبل پشت چسب دار صدفی می توان به مقاومت بالای آن در برابر رطوبت، حرارت و سرما اشاره کرد. این لیبل ها به دلیل ماندگاری بیشتری که دارند از قیمت بالاتری نسبت به لیبل های کاغذی برخوردار هستند. همچنین ظاهر زیبا و تأثیرگذار این لیبل ها سبب شده که از محبوبیت بالایی در بین مخاطبان برخوردار باشند.

لیبل متالایز پشت چسب دار

لیبل پشت چسب دار متالایز از انواع مقاوم و باکیفیت لیبل بوده که در ساخت آن از آلیاژ آلومینیوم استفاده می شود. این لیبل ها به دلیل ساختار خاصی که دارند از مقاومت بالایی در برابر خوردگی برخوردار هستند که این خوردگی می تواند ناشی از تغییرات دمایی، اثر مواد شیمیایی و غیره باشد. به همین دلیل امکان شست شوی محصولات حاوی این لیبل ها با مواد شوینده وجود دارد. همچنین ظاهر جذاب و لوکس این لیبل ها سبب شده که از محبوبیت بالایی در بسیاری از حوزه های کاری برخوردار باشند. از کاربرد گسترده این لیبل ها می توان به استفاده از آنها در فرایند بسته بندی کالاهای باارزش و لوکس مانند داروها، عطر، اتکلن و غیره اشاره کرد. از دیگر کاربردهای این لیبل ها می توان به استفاده از آنها در بسته بندی برخی محصولات غذایی مانند پنیر اشاره کرد.

لیبل پشت چسب دار شیشه‌ ای

لیبل شیشه ‌ای پشت چسب دار که با عنوان لیبل چسب دار شفاف نیز شناخته می شود از انواع پرکاربرد لیبل در بسیاری از زمینه های کاری بوده که از طراحی شفاف و شیشه ای مانندی برخوردار هستند. در ساخت این لیبل ها از موادی چون پلی پروپیلن، پلی استر و پی وی سی استفاده می شود که از مزایا و قابلیت های بسیاری برخوردار هستند که از جمله آنها می توان به خاصیت ضد آب بودن این لیبل ها و قدرت چسبندگی بالای آنها اشاره کرد. لیبل های پشت چسب دار شیشه‌ ای در کنار ظاهر شفاف و جذابی که دارد از انعطاف پذیری بالایی برخوردار بوده و در برابر گرد و غبار بسیار مقاوم است.

بیشتر بخوانید: چاپ کارت ویزیت کرافت

لیبل پی‌ وی ‌سی پشت چسب دار (PVC)

از دیگر انواع کاربردی لیبل می توان به لیبل پشت چسب دار پی وی سی اشاره کرد که در ساخت آن از ماده ای با عنوان پلی وینیل کلراید (PVC) استفاده می شود. پلی وینیل کلراید یا به اصطلاح پی وی سی یک پلاستر سخت و مقاوم بوده که استفاده از آن در ساخت لیبل باعث افزایش مقاومت این ابزارها در برابر شرایط محیطی می شود. این لیبل ها به دلیل خاصیت ضد آبی که دارند امکان استفاده از آنها در معرض آب و رطوبت وجود دارد.

از دیگر مزایای لیبل های چسب دار پی وی سی می توان به مقاومت بالای آنها در برابر مواد شیمیایی و دماهای بسیار بالا اشاره کرد. همچنین مقاومت بالای این لیبل ها در برابر سایش و خاصیت کششی بالای آنها سبب شده که بتوان از آنها در شرایط کاری مختلف استفاده کرد. این لیبل ها به دو صورت مات و براق طراحی می شوند و از دوام و طول عمر بالایی برخوردار هستند.

لیبل پشت چسب دار کاغذی

لیبل چسب دار کاغذی از رایج ترین لیبل های موجود در بازار بوده که به دلیل قیمت پایینی که دارد از کاربرد گسترده ای در بسیاری از کسب و کارها برخوردار است. البته این نوع لیبل ها به دلیل طراحی کاغذی که دارند جزو لیبل های حساس و آسیب پذیر به شمار می روند و از مقاومت پایینی در برابر پارگی، خراشیدگی و سایش برخوردار هستند. از دیگر معایب این لیبل ها می توان به مقاومت پایین آنها در برابر مواد شیمیایی، رطوبت و حرارت اشاره کرد. با این وجود لیبل پشت چسب دار کاغذی می تواند انتخاب مناسبی برای فرایندهای کاری سبک و مصرف کوتاه مدت باشد. لیبل های کاغذی از نظر جنس، طراحی و رنگ در انواع مختلفی در دسترس هستند که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

لیبل پشت چسب دار کاغذی

لیبل پشت چسب دار کاغذی

انواع لیبل پشت چسب دار کاغذی

لیبل های کاغذی با توجه به نوع طراحی و متریالی که در ساخت آنها مورد استفاده قرار می گیرد در انواع مختلفی تولید می شوند که از جمله آنها می توان به لیبل کاغذی معمولی، لیبل کاغذی گلاسه، لیبل کاغذی سلفون مات، لیبل کاغذی سلفون براق، لیبل کاغذی کرافت و غیره اشاره کرد. لیبل های کاغذی معمولی از رایج ترین و ارزان ترین لیبل های کاغذی موجود در بازار هستند که در مقایسه با دیگر مدل ها از طراحی ساده تری برخوردار هستند. در طراحی این لیبل ها از هیچ روکشی استفاده نمی شود و به همین در برابر آب آسیب پذیر خواهند بود. از دیگر انواع لیبل پشت چسب دار کاغذی می توان به لیبل های کاغذی گلاسه اشاره کرد که در ساخت آنها از کاغذهای گلاسه براق و سفید استفاده می شود. این لیبل ها ضد آب نیستند و بیشتر برای مصارف داخلی کاربرد دارند.

لیبل های سلفونی از دیگر لیبل های کاغذی پرکاربرد در کسب و کارها هستند که به دو صورت براق و مات مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از روکش سلفونی در طراحی این لیبل ها باعث افزایش مقاومت آنها در برابر آب و رطوبت شده و از این نظر از دوام و طول عمر بالایی برخوردارند. علاوه بر آن لیبل های سلفونی براق و مات جلوه و زیبایی خاصی را به محصول مورد نظر می بخشند. از دیگر انواع لیبل پشت چسب دار کاغذی می توان به لیبل کرافت اشاره کرد که در ساخت آن از کاغذ کرافت استفاده می شود. این لیبل ها به دلیل طراحی و ساختار خاصی که دارند گزینه مناسبی برای معرفی محصولات دست ساز و خانگی به شمار می روند و می توانند این حس دست ساز بودن را به مخاطبان منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: تفاوت تراکت و پوستر

سایزهای مختلف لیبل پشت چسب دار

لیبل های پشت چسب دار در کنار تنوع ساختاری که دارند در ابعاد مختلفی نیز طراحی می شوند تا بتوان از آنها در شرایط کاری مختلف استفاده کرد. در ادامه به معرفی ابعاد مختلف لیبل چسب دار خواهیم پرداخت که به صورت زیر است:

لیبل پشت چسب دار سایز کوچک

این نوع لیبل ها در سایزهای کوچک (بین چند میلیمتر الی چند سانتیمتر) طراحی می شوند و از آنها به عنوان برچسب محصولات دارویی، مواد غذایی، قطعات الکترونیکی و غیره استفاده می گردد. از دیگر کاربردهای لیبل چسب دار سایز کوچک می توان به استفاده از آنها در صنعت چاپ و بسته بندی اشاره کرد. در این لیبل ها معمولاً اطلاعاتی چون کد محصول، تاریخ تولید، قیمت و غیره درج می شود.

لیبل پشت چسب دار سایز متوسط

از دیگر انواع لیبل که از کاربرد گسترده تری برخوردار هستند می توان به لیبل پشت چسب دار سایز متوسط اشاره کرد که امکان درج اطلاعات بیشتر در آنها وجود دارد. در این لیبل ها علاوه بر نام محصول اطلاعات دیگری چون مشخصات فنی، هشدارها و غیره نیز گنجانده می شود. از کاربردهای لیبل های چسب دار سایز متوسط می توان به استفاده از آنها در برچسب گذاری انواع جعبه، کارتن، کتاب، محصولات خانگی و صنعتی اشاره کرد.

لیبل پشت چسبدار

لیبل پشت چسبدار

لیبل پشت چسب دار سایز بزرگ

لیبل چسب دار سایز بزرگ به دلیل طراحی و ابعاد بزرگی که دارد از کاربرد گسترده ای در صنایع بسته بندی بزرگ، حمل و نقل، لجستیک، ساختمانی و صنعتی برخوردار است. امکان درج مطالب مختلفی چون اطلاعات شرکت، آدرس، نوع خدمات، دستورات نصب، شماره سریال، بارکد و غیره در این لیبل ها به دلیل ابعاد بزرگ آنها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: فرآیند چاپ اسکناس

لیبل پشت چسب دار با سایز خاص

در کنار سایزهای استاندارد لیبل چسب دار ممکن است این لیبل ها در سایزهای خاصی نیز طراحی شوند تا بتوان از آنها در شرایط کاری مختلف استفاده کرد. به عنوان مثال لیبل های امنیتی معمولاً در سایزهای ویژه ای طراحی می شوند و لیبل های مورد استفاده در صنعت خودرو نیز از سایزهای بزرگ و بخصوصی برخوردار هستند که ممکن است در دیگر حوزه های کاری زیاد مورد استفاده قرار نگیرند.

به گفته وب سایت weber-marking ؛ برچسب چسب (که به آن برچسب چسبنده نیز می گویند) نوعی برچسب است که در آن یکی از لایه ها با چسب پوشانده شده است. چسب اجازه می دهد تا برچسب روی یک سطح اعمال شود

نکاتی مهم در طراحی لیبل پشت چسب دار

در طراحی لیبل چسب دار لازم است به یک سری نکات توجه شود تا یک لیبل با کیفیت و با تأثیرگذاری بالا طراحی گردد. اولین نکته در طراحی این لیبل ها توجه به جذابیت بصری آنها بوده تا از تأثیرگذاری لازم بر مخاطبان برخوردار باشند. رنگ بندی مناسب لیبل و استفاده از فونت های مناسب در طراحی آنها می تواند به زیبایی ظاهری و جذابیت این لیبل ها کمک زیادی کند. همچنین استفاده از طرح های گرافیکی و اشکال خاص در طراحی لیبل های چسب دار به بهتر دیده شدن آنها کمک زیادی می کند.

نکته دوم در طراحی لیبل پشت چسب دار درج لوگوی برند و اطلاعات ضروری درباره کسب و کار بوده که از جمله آنها می توان به آدرس کسب و کار، اطلاعات تماس و غیره اشاره کرد. نکته بعدی در این زمینه رعایت تناسب ابعاد طرح و محتوا در این لیبل ها بوده که تأثیر زیادی بر جذابیت آنها بر مخاطبان دارد. اطلاعات درج شده در لیبل های چسب دار می بایست به آسانی برای مخاطبان قابل مشاهده باشد و این اطلاعات به گونه ای در کنار هم قرار گیرند که فضای کافی برای درج همه آنها وجود داشته باشد.

نکته دیگر در طراحی لیبل پشت چسب دار که تأثیر زیادی بر گیرایی آن در بین مخاطبان دارد استفاده از طرح های خلاقانه در طراحی این لیبل ها بوده که از اهمیت بالایی در بازارهای رقابتی برخوردار است. از دیگر نکات مهم در طراحی این لیبل ها می توان به نوع متریال مورد استفاده در طراحی آنها اشاره کرد که لازم است بر اساس نیاز کاری آنها انتخاب شود. پی وی سی و پلی پروپیلن از متریال مناسب و کاربری برای ساخت لیبل چسب دار هستند که امکان استفاده از آنها در شرایط محیطی متفاوت نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: چاپ تراکت

نحوه انتخاب لیبل پشت چسب دار

قبل از انتخاب و تهیه لیبل پشت چسب دار لازم است به یک سری نکات و فاکتورها توجه شود که در این بخش به بررسی آنها می پردازیم. نکته اول در خرید این برچسب ها توجه به نوع و مدل آنها بوده که لازم است بر اساس نیاز و شرایط کاری انتخاب شوند. همان طور که اشاره کردیم این برچسب ها از نظر ساختار در انواع مختلفی چون لیبل برچسب دار کاغذی، صدفی، پی وی سی، متالایز و غیره در دسترس هستند که هر کدام از آنها از ویژگی ها و قابلیت های برخوردار هستند. به عنوان مثال لیبل های پی وی سی، متالایز و شیشه ای به دلیل طراحی مقاوم و ضد آبی که دارند برای استفاده در محیط های مرطوب مناسب تر هستند و استفاده از لیبل های کاغذی در این محیط ها توصیه نمی شود.

نکته دیگر در انتخاب لیبل پشت چسب دار توجه به ابعاد آنها بوده که لازم است بر اساس نیاز کاری انتخاب شود. همان طور که اشاره کردیم این لیبل ها در ابعاد کوچک، متوسط و بزرگ در دسترس هستند و امکان طراحی آنها در ابعاد خاص و سفارشی نیز وجود دارد. لیبل های با ابعاد کوچک برای درج نام برند، کد محصول، تاریخ تولید و غیره مناسب هستند در حالی که در لیبل های چسب دار با ابعاد متوسط و بزرگ می توان اطلاعات دیگری چون معرفی برند، خدمات شرکت، معرفی محصول، نحوه استفاده از آن، آدرس و غیره را نیز گنجاند.

نکته بعدی در انتخاب لیبل چسب دار توجه به نوع متریال بکار رفته در ساخت این لیبل ها و قدرت چسبندگی آنها بوده که تأثیر زیادی بر کارایی و طول عمر آنها خواهد داشت. لیبل هایی که در ساخت آنها از متریال با کیفیت بالا استفاده شده است از ماندگاری بالایی بر روی محصول برخوردار هستند.

نحوه انتخاب لیبل پشت چسب دار

نحوه انتخاب لیبل پشت چسب دار

عوامل مؤثر بر قیمت لیبل پشت چسب دار

قیمت لیبل چسب دار متفاوت بوده و به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که قبل از تهیه این لیبل ها لازم است مورد توجه قرار گیرند. اولین فاکتور مؤثر بر قیمت لیبل های چسب دار نوع و مدل (کاغذی، صدفی، شیشه ای، متالایز و غیره) این لیبل ها بوده که از طراحی و ساختار متفاوتی برخوردار هستند. قیمت لیبل های کاغذی به دلیل ساختار آسیب پذیری که دارند در مقایسه با دیگر مدل ها کمتر است. در طرف مقابل قیمت لیبل های متالایز و پی وی سی در مقایسه با مدل های کاغذی به دلیل مقاومت بالایی که در برابر شرایط محیطی دارند بیشتر است.

دومین فاکتور مؤثر بر قیمت لیبل پشت چسب دار سایز و ابعاد آنها بوده که معمولاً بر اساس نیاز کاری انتخاب می شوند. هر چه ابعاد لیبل چسب دار بزرگ تر باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. همچنین تیراژ مورد نیاز از این لیبل ها عامل دیگری است که باعث تفاوت در قیمت آنها می شود. طراحی لیبل چسب دار با تیراژ بالا باعث بالا رفتن قیمت و هزینه تهیه آنها می شود. فاکتور مؤثر دیگر بر قیمت لیبل چسب دار هزینه چاپ این لیبل ها بوده که خود بستگی به نوع طرح یا تصویر بکار رفته در ساخت این لیبل ها و تعداد رنگ های بکاررفته در آنها دارد. در آخر هر چه طراحی لیبل خاص تر باشد و در ساخت آن از طرح های پیچیده استفاده شده باشد قیمت تمام شده آن نیز بالاتر خواهد بود.

اشتراک مقاله

در تماس باش

الهام بخش طراحی، نکات تجاری و پیشنهادهای ویژه را مستقیماً با محصول ما به صندوق ورودی خود دریافت کنید، هر دو هفته یکبار.

عضویت

مقالات مرتبط

آشنایی_صفر_تا_صد_کار_در_چاپخانه

مقاله

آشنایی صفر تا صد کار در چاپخانه

چاپخانه به محلی گفته می شود که در آن به چاپ نوشته و تصویر پرداخته می شود. اولین گام در راه اندازی شغل چاپخانه نوشتن طرح تجاری است.

1403/7/13 / 4 دقیقه مطالعه

see product
با_6_تا_از_بهترین_دستگاه_های_چاپ_کارت_ویزیت_آشنا_شوید

مقاله

با 6 تا از بهترین دستگاه های چاپ کارت ویزیت آشنا شوید

دستگاه چاپ کارت ویزیت برای دستیابی به یک کارت ویزیت با کیفیت موثر است. میزان جذابیت و گیرایی کارت ویزیت با کیفیت آن تعیین می شود.

1403/7/13 / 4 دقیقه مطالعه

see product
معرفی_5_لیبل_پشت_چسب_دار_و_سایزهای_مختلف_آن

مقاله

معرفی 5 لیبل پشت چسب دار و سایزهای مختلف آن

برچسب هایی که بر روی کالاها چسبانده می شوند می توانند حاوی اطلاعات مهمی درباره محصول باشند. انواع لیبل پشت چسبدار را در این مقاله ...

1403/5/26 / 5 دقیقه مطالعه

see product
مهم_ترین_نکات_برای_نوشتن_فاکتور_دستی

مقاله

مهم ترین نکات برای نوشتن فاکتور دستی

فاکتور دستی در واقع یک سند معتبر است که از آن برای بیان جزئیات فروش یک محصول یا ارائه خدمات استفاده می شود.

1403/7/6 / 3 دقیقه مطالعه

see product

ایمیل خود را وارد کنید تا از تازه ترین محصولات و اخبار با خبر شوید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.